Det livliga livet i Norsborg

LCHF-nötkaka med hallonmojs

Posted in Uncategorized by Snoffla on 10 juni 2009

DSC00042Idag åkte jag till stan ENDAST för att köpa KRAV-märkt vaniljpulver på Cajsa Warg. Efter stadsbesöket åkte jag till Aspudden och hälsade på min fina Cookie-Girl Karin. Där åt jag lunch, kollade på Big fish (jag somnade) och åt den godaste chokladen någonsin med blåbärssmak. Akta er alltså. Det var döden för mig! Nu längtar jag ständigt efter den.

Nu har jag bakat och kletat.
Mixat nötter och kokos blandat det med två vispade ägg, lite bakpulver, vaniljpulver och kanel. Klicka ut dom till valfri storlek. In i ugnen 200grader i 10min mumsa mumsa.  Mixade hallon, turkisk youghurt och vaniljpulver som jag la på kakorna.

I går var Nils här och slöade med mig. Vi gick upp på kullen och spande. Hittade spännande saker, kom så får du se.

DSC00028

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

